Dream, do, believe, repeat!

17 maart 2019 - Leeuwarden, Nederland

'Over een oude droom, die een nieuwe werd.'

Iets meer dan een jaar geleden schreef ik de blog ‘Leef je dromen elke dag. Het juiste moment, soms is dat nu!’ (Terug te lezen op: https://schrijfmetpassie.wordpress.com/2018/03/01/leef-je-dromen-elke-dag/) Niet wetende dat die blog mijn leven totaal zou veranderen. Wat keek ik uit naar het moment dat ik af zou reizen naar Tanzania. Wat genoot ik van de voorpret en de onzekerheid van het totaal niet weten wat te verwachten.

Hoe anders is dat nu… Het werd de reis die mijn leven veranderde. De reis die mij zoveel meer bracht dan alleen een aantal mooie ervaringen. De reis die ervoor zorgde dat ik, zoals ik toen schreef in mijn laatste reisblog, incompleet terug kwam. Incompleet, zo heb ik me het afgelopen halfjaar ook echt gevoeld. Zoekende naar wie ik echt ben. Zoekende naar wat ik echt wil. Zoekende ben ik nog steeds, al hoefde ik voor die nieuwe droom natuurlijk alleen maar diep in mijn hart te kijken. Die was immers in Tanzania al geboren. Want wat wil mijn hart graag terug. Maar ja, dan moet ook mijn verstand mee hé?!

Al maanden surf ik rond op het internet, opzoek naar een mooie ticketdeal. Het werkelijke boeken schuif ik steeds voor me uit. Ik boek zelfs nog gewoon even een andere verre reis tussendoor. Hoe kan dat? Waar is mijn verstand mee bezig? Ik voel dat ik kan gaan. Ik weet dat ik meer dan welkom ben, maar? Tsja, waar ben ik eigenlijk bang voor? Bang om nog meer van dit prachtige land en de mooie mensen te gaan houden? Bang om me nog meer te hechten aan daar? Ver weg van alles wat veilig, zeker en vertrouwt is. Of juist bang dat het nu niet zal zijn hoe het was? Ik weet het niet en dus besloot ik dat het de hoogste tijd was om knopen door te hakken. Iets waar ik anders ook totaal geen moeite mee heb!

En alles wat er toen gebeurde was weer een totaal nieuwe ervaring. Maar vooral opnieuw de bevestiging dat je altijd naar je hart moet luisteren. De glimlach die ik zo vaak gevoeld heb toen ik daar was, laat mij ook nu niet meer los en ik voel hoe mijn ogen stralen.

Nu, na het definitief boeken van mijn ticket. Mijn ticket naar de plek waar ik me zo intens gelukkig voel. Terug naar de plek waar ik zo intens geniet van mezelf en de mensen om me heen. Alleen al dat besef maakt dat ik me alweer zoveel meer compleet voel.

De komende maanden ga ik opnieuw genieten van de voorpret en de zekerheid van het ultieme geluk dat ik daar, op één van de mooiste plekjes ter wereld, ongetwijfeld opnieuw mag vinden.

Geniet je met me mee?!

1. Pa en Ma:
    29 juni 2019
    Natuurlijk ga ik weer mee genieten van jou mooie verhalen belevenissen gevoelens
  2. Marieke:
    13 juli 2019