Op naar een nieuw avontuur...

13 juli 2019 - Leeuwarden, Nederland

'Over de laatste voorbereidingen en eigenlijk ook de eerste.'

Vakantie! Het voelt nog zo onwerkelijk. Ik was er eigenlijk ook nog niet persé aan toe. En zeker nog niet klaar voor. De tempraturen en het weer helpen trouwens ook nog niet echt mee aan de zomerse sferen. Toch was daar gisteren echt mijn laatste werkdag van dit schooljaar. Het jaar is voorbij gevlogen. Zo'n afsluiting van het schooljaar betekend voor mij ook, hup het vliegtuig in. Ik gaf immers al weken hetzelfde antwoord op de vraag: 'Wanneer ga je weg?' 'Direct de zaterdag, uh morgen dus, uh nee vandaag...'

Vanavond staat het vliegtuig voor me klaar, althans dat hoop ik. Of ik er al klaar voor ben? Nee, totaal niet... De voorbereidingen was er weer eentje van veel op het laatste moment en dat past totaal niet bij mij. Al word ik er steeds beter in. Druk zo'n baan in het onderwijs. Of in ieder geval, laat ik het daar maar op schuiven ;-)

Voor wie trouwens voor het eerst mijn reisblog leest, is het vast ook leuk om te weten wat ik nu eigenlijk ga doen. De komende vijf weken zal ik me opnieuw gaan begeven in mijn tweede thuisland, Tanzania. Hoe mijn dagen en weken er precies uit gaan zien weet ik nog niet. Maar ik ga in ieder geval heel veel lieve mensen terugzien en mijn ogen uitkijken (misschien wel met mijn handen uit de mouwen) bij de verbouwingen op het terrein van Rockland pre- & primaryschool. Ik zal weer bij Charles en Anna verblijven en hoop mijn kwaliteiten als leerkracht en coach weer in te kunnen zetten. Met voordoen-nadoen of wellicht in een andere vorm. Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit om ook de kinderen van het 'weeshuis' weer te knuffelen en om een balletje met ze te trappen. De voetbal ligt al klaar.

Natuurlijk ben ik ook nog steeds besmet met het reisvirus. Er zullen dus vast ook wel een aantal leuke uitstapjes op mijn programma komen te staan. Ik ga gewoon weer fijn met een open blik op pad. Ik zie wel wat er allemaal gebeuren gaat. Pole, pole en Hakuna Matata.

Aangezien ik toch nog niet persé toe was aan vakantie, stoom ik dus gewoon nog even door. Ik zorg ervoor dat ik met een opgeladen batterij terugkom, lieve collega's. Ik ga mijn best doen om zo nu en dan wat moois op papier te zetten. Mocht je als één van de eersten op de hoogte willen zijn?! Dan kun je je onderaan deze pagina aanmelden voor de mailingslijst. Je moet je mailadres daarna nog wel even bevestigen via de link in de mail die je krijgt van reislogger. Je kunt na het lezen van mijn blogs ook een berichtje voor mij achterlaten. Dat doet mij natuurlijk erg goed als ik ergens in dat 'hokky-pokky land' zit. (Wie had deze term ook alweer bedacht ;-P...)

Ik zal mijn koffers inpakken! Tot snel!

Liefs Marlies

1. Joyce Travaille:
    Haha veel plezier in dat 'hokky-pokky land!!! ;-) xxx
  2. Gea Beuving:
    13 juli 2019
    Veel plezier met voetballen en alles wat je gaat doen. Gea Beuving
  3. Petra:
    13 juli 2019
    Weer een fijne tijd toegewenst Marlies.
  4. Pa en Ma:
    13 juli 2019
    We zwaaien je straks wel even uit een fijne tijd
  5. Gea van Wieren:
    13 juli 2019
    Wat mooi dat je weer naar Tanzania gaat, ik lees graag mee met je belevenissen. Veel goeds toegewenst!
  6. Marieke:
    13 juli 2019
    Heel veel plezier, maar dat is je wel toevertrouwd😁
  7. Gerard:
    13 juli 2019
    Veel plezier in je andere thuisland Marlies!
    Benieuwd naar je ervaringen 😀
  8. Fimke:
    13 juli 2019
    Heel veel plezier en goede reis!
  9. Renew de Haan:
    21 augustus 2019
    Veel plezier daar, Marlies!!
  10. Danique:
    21 augustus 2019
    Mwalimu, have fun en ben benieuwd weer naar je avonturen? Benoem je ook even af en toe hoe erg je mij mist daar 😂😂😂😂
  11. Yvonne:
    Veel plezier!
  12. Beba:
    Veel plezier Marlies ❤️
  13. Geartsje:
    Goeie reis Marlies! Wat bysûnder datsto dit wer dochst🤩💕🔝
  14. Anke:
    21 augustus 2019
    Heel veel plezier. Geniet er van!
  15. Jelle:
    21 augustus 2019
    Super! Geniet ervan en hou me op de hoogte!
  16. Groetjes Greta:
    21 augustus 2019
    Super Marlies, goede reis en maak er een mooie tijd van
  17. Linda:
    Veel plezier!